Powiatowy Urząd Pracy w Miliczu informuje, że od 02.04.2024 nastąpiła zmiana adresu e-mail inspektora ochrony danych osobowych (IODO). Kontakt z IODO możliwy jest pod adresem: iodo@pupmilicz.pl
CO PRACODAWCA MUSI ZROBIĆ PO ZATRUDNIENIU OBYWATELA UKRAINY?
Pracodawca, który zatrudni obywatela Ukrainy ma jeden obowiązek do wypełnienia
– zgłoszenie tego faktu w ciągu 14 dni do powiatowego urzędu pracy.
Na stronie www.praca.gov.pl dostępny jest specjalny wniosek elektroniczny
- kafelek „Zatrudnianie cudzoziemców".
– zgłoszenie tego faktu w ciągu 14 dni do powiatowego urzędu pracy.
Na stronie www.praca.gov.pl dostępny jest specjalny wniosek elektroniczny
- kafelek „Zatrudnianie cudzoziemców".
Następnie należy wybrać kafelek
„Powiadomienie o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy".
Należy wybrać urząd pracy, do którego zostanie złożony wniosek.
„Powiadomienie o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy".
Należy wybrać urząd pracy, do którego zostanie złożony wniosek.
Usługi elektroniczne
SPRAWOZDANIE Z EUROPEJSKICH DNI PRACODAWCÓW
W tym roku Europejskie Dni Pracodawców odbywają się w Polsce w terminie 14-25 października. W ich ramach Powiatowy Urząd Pracy w Miliczu zorganizował dwa wydarzenia - konferencję pn. „LEPSZA JAKOŚĆ PROCESÓW REKRUTACJI" oraz punkt informacyjno-konsultacyjny pn. „KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH". Oba przedsięwzięcia odbyły się dnia 16 października 2019 r. w godz. 10.00-13.00 w Kawiarni Parkowa w Miliczu.
Oficjalnego otwarcia konferencji pn. „LEPSZA JAKOŚĆ PROCESÓW REKRUTACJI" dokonała Anna Grochowicka - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu witając jej uczestników - 27 pracodawców i ich przedstawicieli, Wicestarostę Milickiego - Halinę Górę i prelegentów. Podczas swojego wystąpienia sygnalizowała potrzebę nowego podejścia do procesów rekrutacji, gdyż tradycyjne metody w dobie rynku pracownika mogą już być niewystarczające.
Następnie głos zabrała Ewa Karpińska - pośrednik pracy, doradca klienta instytucjonalnego, która opowiedziała o procedurach zgłaszania i realizowania ofert pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Miliczu, najczęstszych problemach i trudnościach z tym związanych. Omówiła szczegółowo formularz zgłoszenia krajowej oferty pracy wraz z załącznikiem do zgłoszenia oferty pracy dla obywateli EOG oraz zaprezentowała narzędzie, które może ułatwić pracodawcom jego wypełnienie. Wskazała również na najczęstsze błędy popełniane przez pracodawców przy uzupełnianiu skierowań do pracy wydawanych osobom bezrobotnym i poszukującym pracy, jako potencjalnym kandydatom do pracy.
Kolejnym prelegentem była Monika Nojman-Żyto - doradca zawodowy, która z kolei przedstawiła uczestnikom konferencji kluczowe wnioski z badań, przeprowadzonych w sierpniu br. przez doradców klienta indywidualnego wśród 200 osób poszukujących pracy za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu, na temat mocnych i słabych stron rekrutacji. Do badań użyto kwestionariusza ankiety składającego się z 8 pytań wielokrotnego wyboru. Ich wyniki wskazują na to, że większość osób poszukuje pracy za pośrednictwem urzędu pracy, przez internet oraz znajomych, rodzinę. Badanym najbardziej odpowiada indywidualna forma kontaktu z pracodawcami. W ofertach pracy zachęcająca jest dla nich wysokość wynagrodzenia i stanowisko. Benefity mają dla nich mniejsze znaczenia, ale wśród tych najbardziej atrakcyjnych są bezpłatne szkolenia, pakiet ubezpieczeniowy, medyczny, czy zapewniony transport lub dopłata do dojazdów do pracy. Z kolei zniechęca ich wymagana przez pracodawców dyspozycyjność, brak szczegółowych informacji w ogłoszeniu i liczne oczekiwania pracodawców dot. kwalifikacji zawodowych. Większość badanych za największą trudność w procesie rekrutacji uważa samo poszukiwanie odpowiedniej pracy, ale i udział w rozmowie kwalifikacyjnej oraz autoprezentację. Za najważniejsze w rozmowie kwalifikacyjnej ankietowani uznali atmosferę, rodzaj zadawanych przez pracodawcę pytań oraz informację zwrotną. Zdecydowana większość spośród badanych stwierdziła, że w procesach rekrutacji nie doświadczyła zjawiska dyskryminacji. Ci z kolei, którzy odpowiedzieli na to pytanie twierdząco wskazywali, że była to głównie dyskryminacja ze względu na wiek.
Po przerwie, w której prelegenci udzielali porad indywidualnych, wystąpił Stefan Augustyn - szkoleniowiec, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu SWPS, rzecznik Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy, który od kilkunastu lat zajmuje się profesjonalnym kształtowaniem wizerunku oraz komunikacją samorządów, instytucji i firm, a wcześniej przez wiele lat związany był z mediami. Zaprezentował temat „Wyróżnij się albo zgiń - wizerunek firmy w procesie rekrutacji". Zwrócił uwagę m. in. na to, że do istotnych barier w budowaniu wizerunku należą brak wiedzy o rynku mediów i odbiorcach. Prezentował wyniki badań ogólnopolskich, z których jasno wynika, że ogłoszenia w prasie ustępują tym zamieszczonym w internecie - na portalach z ogłoszeniami o pracę, portalach społecznościowych czy stronach internetowych pracodawców. Podkreślał, że liczy się indywidualne podejście do odbiorcy i kierowanie różnych komunikatów do różnych grup, wyróżniając trzy sylwetki osób - wzrokowców, słuchowców i kinestetyków. Utwierdzał jak istotna w komunikowaniu jest mowa ciała. Przekonywał, że w budowaniu wizerunku kluczowy jest pomysł i inspirował uczestników konferencji prezentując zrealizowane projekty, które przyniosły ich twórcom sukces. Podpowiadał zgromadzonym co należy uczynić, aby ich pracownicy byli nie tylko zadowoleni, ale i szczęśliwi.
Konferencję prowadziła Agnieszka Zaradna - Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu, Kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej, która na koniec spotkania, w związku z tym, że 16 października to również Dzień szefa, w imieniu organizatorów konferencji złożyła życzenia pracodawcom z tej okazji - owocnych procesów rekrutacji oraz wspaniałych zespołów, którymi przyjdzie im zarządzać, z którymi przyjdzie im współpracować.
Punkt informacyjno-konsultacyjny pn. „KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH" prowadziła Iwona Eliasz - specjalista ds. rozwoju zawodowego, zapoznając odwiedzających z procedurami związanymi z ubieganiem się o środki Funduszu Pracy w formie KFS na finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców, w tym m. in. z priorytetami ich wydatkowania na 2020 r.
Oficjalnego otwarcia konferencji pn. „LEPSZA JAKOŚĆ PROCESÓW REKRUTACJI" dokonała Anna Grochowicka - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu witając jej uczestników - 27 pracodawców i ich przedstawicieli, Wicestarostę Milickiego - Halinę Górę i prelegentów. Podczas swojego wystąpienia sygnalizowała potrzebę nowego podejścia do procesów rekrutacji, gdyż tradycyjne metody w dobie rynku pracownika mogą już być niewystarczające.
Następnie głos zabrała Ewa Karpińska - pośrednik pracy, doradca klienta instytucjonalnego, która opowiedziała o procedurach zgłaszania i realizowania ofert pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Miliczu, najczęstszych problemach i trudnościach z tym związanych. Omówiła szczegółowo formularz zgłoszenia krajowej oferty pracy wraz z załącznikiem do zgłoszenia oferty pracy dla obywateli EOG oraz zaprezentowała narzędzie, które może ułatwić pracodawcom jego wypełnienie. Wskazała również na najczęstsze błędy popełniane przez pracodawców przy uzupełnianiu skierowań do pracy wydawanych osobom bezrobotnym i poszukującym pracy, jako potencjalnym kandydatom do pracy.
Kolejnym prelegentem była Monika Nojman-Żyto - doradca zawodowy, która z kolei przedstawiła uczestnikom konferencji kluczowe wnioski z badań, przeprowadzonych w sierpniu br. przez doradców klienta indywidualnego wśród 200 osób poszukujących pracy za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu, na temat mocnych i słabych stron rekrutacji. Do badań użyto kwestionariusza ankiety składającego się z 8 pytań wielokrotnego wyboru. Ich wyniki wskazują na to, że większość osób poszukuje pracy za pośrednictwem urzędu pracy, przez internet oraz znajomych, rodzinę. Badanym najbardziej odpowiada indywidualna forma kontaktu z pracodawcami. W ofertach pracy zachęcająca jest dla nich wysokość wynagrodzenia i stanowisko. Benefity mają dla nich mniejsze znaczenia, ale wśród tych najbardziej atrakcyjnych są bezpłatne szkolenia, pakiet ubezpieczeniowy, medyczny, czy zapewniony transport lub dopłata do dojazdów do pracy. Z kolei zniechęca ich wymagana przez pracodawców dyspozycyjność, brak szczegółowych informacji w ogłoszeniu i liczne oczekiwania pracodawców dot. kwalifikacji zawodowych. Większość badanych za największą trudność w procesie rekrutacji uważa samo poszukiwanie odpowiedniej pracy, ale i udział w rozmowie kwalifikacyjnej oraz autoprezentację. Za najważniejsze w rozmowie kwalifikacyjnej ankietowani uznali atmosferę, rodzaj zadawanych przez pracodawcę pytań oraz informację zwrotną. Zdecydowana większość spośród badanych stwierdziła, że w procesach rekrutacji nie doświadczyła zjawiska dyskryminacji. Ci z kolei, którzy odpowiedzieli na to pytanie twierdząco wskazywali, że była to głównie dyskryminacja ze względu na wiek.
Po przerwie, w której prelegenci udzielali porad indywidualnych, wystąpił Stefan Augustyn - szkoleniowiec, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu SWPS, rzecznik Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy, który od kilkunastu lat zajmuje się profesjonalnym kształtowaniem wizerunku oraz komunikacją samorządów, instytucji i firm, a wcześniej przez wiele lat związany był z mediami. Zaprezentował temat „Wyróżnij się albo zgiń - wizerunek firmy w procesie rekrutacji". Zwrócił uwagę m. in. na to, że do istotnych barier w budowaniu wizerunku należą brak wiedzy o rynku mediów i odbiorcach. Prezentował wyniki badań ogólnopolskich, z których jasno wynika, że ogłoszenia w prasie ustępują tym zamieszczonym w internecie - na portalach z ogłoszeniami o pracę, portalach społecznościowych czy stronach internetowych pracodawców. Podkreślał, że liczy się indywidualne podejście do odbiorcy i kierowanie różnych komunikatów do różnych grup, wyróżniając trzy sylwetki osób - wzrokowców, słuchowców i kinestetyków. Utwierdzał jak istotna w komunikowaniu jest mowa ciała. Przekonywał, że w budowaniu wizerunku kluczowy jest pomysł i inspirował uczestników konferencji prezentując zrealizowane projekty, które przyniosły ich twórcom sukces. Podpowiadał zgromadzonym co należy uczynić, aby ich pracownicy byli nie tylko zadowoleni, ale i szczęśliwi.
Konferencję prowadziła Agnieszka Zaradna - Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu, Kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej, która na koniec spotkania, w związku z tym, że 16 października to również Dzień szefa, w imieniu organizatorów konferencji złożyła życzenia pracodawcom z tej okazji - owocnych procesów rekrutacji oraz wspaniałych zespołów, którymi przyjdzie im zarządzać, z którymi przyjdzie im współpracować.
Punkt informacyjno-konsultacyjny pn. „KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH" prowadziła Iwona Eliasz - specjalista ds. rozwoju zawodowego, zapoznając odwiedzających z procedurami związanymi z ubieganiem się o środki Funduszu Pracy w formie KFS na finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców, w tym m. in. z priorytetami ich wydatkowania na 2020 r.
- Załączniki
- WYNIKI BADAŃ.pdf (pdf, 793 KB)