OGŁOSZENIE NR 1 /2022
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Doradca zawodowy w Centrum Aktywizacji Zawodowej
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:<6%
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Doradca zawodowy w Centrum Aktywizacji Zawodowej
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:<6%
Wymiar czasu pracy - 1 etat.
- Warunki pracy na stanowisku:
- adres jednostki – ul. Wojska Polskiego 40 ( parter budynku jest przystosowany dla osób z dysfunkcją ruchu),
- praca przy komputerze,
- praca w pozycji siedzącej,
- bezpieczne warunki pracy,
- Wymagania w stosunku do kandydatów
- Wymagania niezbędne wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych:
- wykształcenie wyższe i roczny staż pracy w zakresie poradnictwa zawodowego,
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość zagadnień: Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy,
- obsługa komputera (w szczególności pakietu Ms Office i Internetu, mile widziana umiejętność obsługi programu Syriusz Std),
- znajomość lokalnego rynku pracy,
- dokładność, sumienność, obowiązkowość, kreatywność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejętność negocjacji i mediacji, odporność emocjonalna, wysoka kultura osobista.
- Wymagania niezbędne wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych:
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku
Zadania główne:- Realizowanie poradnictwa zawodowego, w szczególności przez:
- udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, a także przygotowywanie do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy, w szczególności przez:
- udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy, możliwościach szkolenia i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu,
- udzielanie porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy, w tym badanie kompetencji, zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
- kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
- inicjowanie, organizowanie i prowadzenie grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy;
- udzielanie pracodawcom pomocy, w szczególności:
- w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy,
- we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych;
- inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy.
- Stała opieka nad bezrobotnym lub poszukującym pracy, w szczególności przygotowanie i nadzór nad realizacją indywidualnego planu działania, świadczenie podstawowych usług rynku pracy w formie indywidualnej oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie w ramach funkcji doradcy klienta indywidualnego.
- Udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia, w tym przez inicjowanie i organizowanie kontaktów z pracodawcami, współorganizację giełd pracy i targów pracy.
- Informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy.
- Informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o przysługujących im prawach i obowiązkach.
- Aktualizacja kart rejestracyjnych bezrobotnych i poszukujących pracy elektronicznych i papierowych o zdarzenia i propozycje w zakresie zadań swojego stanowiska pracy.
- Wydawanie opinii dla osób pobierających rentę szkoleniową o możliwości przekwalifikowania do innego zawodu.
- Stała współpraca z innymi instytucjami, partnerami rynku pracy.
- Stała współpraca z innymi pracownikami publicznych służb zatrudnienia.
- Obsługa systemu „SYRIUSZ".
- Sprawozdawczość z zakresu realizowanych zadań.
- Właściwe tworzenie, oznaczanie, gromadzenie i przechowywanie dokumentów zgodnie z instrukcjami w tym zakresie.
- Wykonywanie poleceń przełożonego związanych z pracą działu.
- Realizowanie poradnictwa zawodowego, w szczególności przez:
Zadania pomocnicze:
- Tworzenie, oznaczanie, gromadzenie, aktualizowanie i przechowywanie informacji o lokalnym rynku pracy, w tym dla potrzeb statystyki rynku pracy.
- Prowadzenie korespondencji, dokumentacji i sprawozdawczości w zakresie pracy na zajmowanym stanowisku.
- Wymagane dokumenty
- list motywacyjny
- życiorys (CV)
- kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i uprawnienia
- kserokopia świadectw pracy
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie kandydata o niekaralności
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych
- oświadczenie kandydata zawarte w liście motywacyjnym i CV o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L. z 2016 r. Nr 119, str.1)
- oryginał kwestionariusza osobowego (stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia)
- oświadczenie kandydata dotyczące RODO (stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia)
Oryginały dokumentów określonych w ust. 4 pkt 3 do 4 należy przedłożyć do wglądu w trakcie udziału kandydata w rozmowie kwalifikacyjnej.
- Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
- Termin składania dokumentów aplikacyjnych do dnia 1.12.2022 r. do godz. 15.30
- Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: w zamkniętej kopercie z napisem „kandydat na wolne stanowisko urzędnicze", oraz imieniem i nazwiskiem, osobiście lub listem poleconym – liczy się data wpływu do PUP Milicz
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
- Miejsce : Powiatowy Urząd Pracy w Miliczu ul. Wojska Polskiego 40, 56-300 Milicz (sekretariat I piętro pok. 2.4 )
- Dodatkowe informacje
- Złożone oferty badane będą pod względem kompletności i spełniania wymagań formalnych dla kandydata na wskazane stanowisko urzędnicze.
- Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną poinformowane telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w BIP pod adresem www.bippupmilicz.i-sisco.pl, na stronie internetowej oraz tablicy informacyjnej urzędu.
- Oferty, które wpłyną po upływie terminu składania dokumentów aplikacyjnych nie będą rozpatrywane i podlegają zwrotowi
Załącznik:
- Kwestionariusz osobowy
- Oświadczenie kandydata dotyczący RODO