DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW W NASTĘPSTWIE WYSTĄPIENIA CIVID-19
jest finansowane z Funduszu Pracy oraz współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Miliczu projektów:
„Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie milickim (V)"
jest finansowane z Funduszu Pracy oraz współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Miliczu projektów:
„Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie milickim (V)"
oraz
„Aktywizacja osób bezrobotnych powyżej 30 roku życia pozostających bez pracy w powiecie milickim"
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu ogłasza w dniach od 08.05.2020 r. do 21.05.2020 r. nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, o których mowa w art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 z późn. zm).„Aktywizacja osób bezrobotnych powyżej 30 roku życia pozostających bez pracy w powiecie milickim"
Wniosek należy złożyć do Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
UWAGA!
Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników – dostępne w załączniku.
Sposób postępowania przy ubieganiu się o dofinansowanie:
Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć następujące dokumenty (dostępne na platformie Praca.gov.pl):
- wniosek (formularz stanowiący załącznik nr 1 do Zasad, Wniosek stanowi jednocześnie załącznik do Umowy),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (formularz stanowiący załącznik nr 1 do wniosku),
- Umowę (podpisane dwa egzemplarze, w przypadku składania wniosku
w postaci papierowej).
Wnioski należy składać w postaci elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym albo w postaci papierowej bezpośrednio w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Miliczu, ul. Wojska Polskiego 40 lub pocztą. Przedsiębiorcy, którzy będą składać wnioski w postaci papierowej proszeni są o złożenie wniosku do skrzynki podawczej, znajdującej się przy wejściu głównym do urzędu.
Kompletne wnioski będą rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu do urzędu.
Wnioski złożone poza wyznaczonym terminem naboru nie zostaną uwzględnione.
Warunki uzyskania wsparcia :
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się
w trakcie miesiąca kalendarzowego. - Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
- W przypadku gdy Przedsiębiorca w składanym Wniosku wpisze w części D, że wnosi
o dofinansowanie za okres 3 miesięcy, wówczas wypłacane co miesiąc dofinansowanie będzie obliczane na podstawie wysokości spadku obrotów przedstawionych we Wniosku np. gdy we Wniosku Przedsiębiorca wpisał, że spadek obrotów w jego firmie wyniósł co najmniej 30%, to wypłacane przez 3 miesiące dofinansowanie będzie obliczone na tej podstawie i nie będzie można go zmienić. Zatem jeśli Przedsiębiorca przewiduje, że wysokość spadku obrotów będzie wyższa i chciałby z tego tytułu otrzymać wyższe dofinansowanie, powinien złożyć co miesiąc nowy Wniosek na kolejny miesiąc,
w którym przedstawi za każdym razem właściwą wysokość spadku obrotów.
Wysokość dofinansowania i warunki wypłaty:
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie1,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie
Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Rada Ministrów może,
w celu przeciwdziałania COVID-19, w drodze rozporządzenia, przedłużyć okres, o którym mowa w ust. 3, mając na względzie okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii oraz skutki nimi wywołane.
We wniosku, znajduje się algorytm, według którego należy dokonać obliczenia spadku obrotów.